Raduga i Piwowarownia na [WFP5]

12
1956

Ostani już… uff… materiał z Warszawskiego Festiwalu Piwa. Z jednej strony te filmy pomogły mi przetrwać okres „burzy i naporu” związany z premierą książki i KPRem, ale z drugiej wpędziły mnie w jakiś taki marazm. Będzie o tym vlog jutro (aczkolwiek muszę go dopiero nagrać). A tymczasem bardzo fajne piwa z Radugi i Piwowarowni na 3. piętrze WFP. A jeszcze dziś będzie mnie można usłyszeć na falach Radia Wrocław (od 19:00).



Wiem, że dźwięk momentami jest słaby, ale to niestety też specyfika konkretnego rozmówcy. Szukam jakiegoś pomysłu na dźwięk w takim układzie, bo niestety mikrofon krawatowy dla mnie nie rozwiązuje tematu. Trzeciej ręki nie mam, żeby trzymać tam mikrofon pojemnościowy. Ktoś ma jakiś pomysł?

12 KOMENTARZE

  1. Oczywiście czekam z wypiekami na RIS 28blg z Radugi, ale muszę przyznać, iż dużą zaleta Potiomkina, którego cenię bardzo wysoko były dla mnie właśnie amerykańskie chmiele, które bardzo rzadko można spotkać w polskich risach (i nie zawsze z korzyścią).

  2. Jeśli dźwięk nagrywasz na jakimś sprzęcie z rejestracją stereo (aparat, kamera, rekorder, telefon) to możesz użyć rozgałęziacza i podłączyć np. 2 mikrofony krawatowe – jeden dla Ciebie, jeden dla rozmówcy, lub np. krawatowy dla Ciebie i jakiś RODE czy coś jako rozmówca/ogólny, jeśli „kabel dla rozmówcy” odpada – wtedy masz dźwięk z każdego mikrofonu na oddzielnym kanale (można niezależnie obrabiać, a na koniec zmiksować w jeden kanał stereo dla filmu). Jeśli urządzenie nagrywa mono (ew mono, które udaje stereo) to też zadziała, tylko wtedy od razu dźwięk z 2 mikrofonów masz zmiksowany.

    • Zapomniałem: jeśli nagrywasz stereo, i chcesz mieć każdy mikrofon dla dalszej obróbki na oddzielnym kanale (lewy, prawy) to rozgałęziacz musi być stereo -> 2x mono. Można takie dostać, można zrobić samemu, lub używając dodatkowych przejściówek Jack-RCA by przefiltrować/odciąć niepotrzebne kanały (prawy dla nagrywania na lewym, i lewy dla nagrywania na prawym).

        • Zależy którego masz Zooma – zakładam, że może to być H1, gdzie masz chyba do wyboru nagrywanie z wbudowanego stereo, lub z zewnętrznego źródła, przez Jack 3.5″ i jeśli dobrze kojarzę, jest to port stereo (H4N ma w standardzie nagrywanie chyba z 4 ścieżek jednocześnie). Nie wiem czy jest jakaś wersja oprogramowania „nieoficjalna” co umożliwi naraz nagrywanie z wbudowanego i zewnętrznego, ale sam pewnie na Twoim miejscu w przypadku H1 zdecydowałbym się pewnie na 2 krawatowe (lub 1 krawatowy i np. RODE) podłączone za pomocą rozgałęziacza jack – 2x jack. Z tym, że tak jak pisałem wyżej – jeśli chcesz mieć dźwięk z każdego mikrofonu na oddzielnej ścieżce (by czasem wyciąć/wzmocnić/wyciszyć coś z jednego, czasem coś z drugiego), to dobrze by to był jack stereo – 2x mono (do kupienia lub zrobienia). Jeśli nie ma takiej potrzeby, to wystarczy zwykły/standardowy rozgałęziać stereo.

Leave a Reply to Whitek92Cancel reply